Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Deze handleiding licht toe waar je 'bronnen' vindt, hoe je die selecteert en hoe je ze verwerkt. Er is een verschil tussen citeren, parafraseren en samenvatten. Zorgvuldig geeft de auteur aan hoe je respectievelijk voet en eindnoten maakt of verwijzingen in de tekst zelf opneemt en hoe je een bronnenlijst samenstelt.
Citeren. --- Refereren. --- Bibliografische referenties. --- Literatuuronderzoek. --- Voetnoten. --- schrijven --- refereren --- Science --- eindwerken schrijven --- Didactic strategies --- literatuuronderzoek --- taalvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- bronnenstudie --- Refereren --- Bibliography --- Methodology --- Bibliographical citations --- Wetenschap --- 450.8 --- 499.5 --- audiovisuele middelen --- citeren --- computergestuurd onderwijs --- didactisch proces --- film --- informatiebronnen --- leermiddelen --- multimedia --- onderwijs --- rapporteren --- video --- Reflecteren --- Scripties --- Studievaardigheden --- communicatie --- communicatievaardigheden --- Bronvermelding --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- 007.2 --- informatievaardigheden --- #gsdbP --- #KVHA:Citeren; Nederlands --- #KVHA:Refereren; Nederlands --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- 001 --- bibliografisch refereren --- scripties --- 001.81 --- Bibliografie --- Citeren --- Literatuurlijsten --- bibliotheken --- bronnen --- citeren en refereren --- hoger onderwijs --- literatuurlijsten --- rapporten --- verslagen --- Nederlands, rapporteren --- 044 --- 450.8 ) Scripties --- bibliografie --- rapporteren (gez) --- communicatie (leesbaarheid) --- cursus --- scriptie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 001.811 --- Bronvermeldingen --- Voetnoten --- Eindnoten --- Rapporteren --- 001.818 --- 002 --- Parafraseren --- Samenvatten --- Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Bibliografische referenties --- eindwerk --- 001.811 Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #A9311A --- Scriptie --- 810 --- taalkunde --- linguistique
Choose an application
De voorbije twintig jaar is er in het onderwijs veel veranderd: van klas, universiteit en hogeschool tot studiehuis en open leercentrum. Leren is een actievere en vaak ook meer zelfstandige bezigheid geworden. De informatietechnologie heeft een overvloed van informatie en documentatie binnen handbereik gebracht. Een paper, een project of een scriptie schrijven vraagt echter veel meer werk dan met enkele behendige muisklikken wat gegevens opzoeken en verwerken. De overtuigingskracht van een werkstuk ligt evenmin alleen in de opmaakmogelijkheden van je tekstverwerker.Dit boek legt uit hoe je zo een werkstuk aanpakt en stap voor stap uitwerkt: het afbakenen van een onderwerp, het opzoeken en beoordelen van informatie uit boeken, tijdschriften en op het internet, het verwerken van de informatie, het opstellen van een werkplan, het uitschrijven van een goed gestructureerde tekst, de opmaak van het werkstuk en de presentatie ervan. Enkele oefeningen helpen je om je zoek- en schrijfvaardigheden aan te scherpen.Het voorbereiden van papers, projectrapporten en scripties maakt, zeker in het Vlaamse en Nederlandse hoger onderwijs, steeds vaker deel uit van een leerproces waarin het ontwikkelen van competenties centraal staat, of van nieuwe evaluatiemethoden zoals assessments. Ook daarover vind je in dit boek informatie en tips.Dit boek is een wegwijzer voor leerlingen en studenten, maar ook leraren, lectoren en docenten vinden er aanzetten om na te denken over de mogelijkheden van papers, projecten en scripties als onderdeel van een leerproces.
Eindwerken. --- Papers. --- Projectwerk. --- eindwerken schrijven --- Science --- projectaanpak --- Learning --- Computer simulation --- Learning [Psychology of ] --- Handbooks, manuals, etc. --- Social aspects --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Documentation Documentatie --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 001.8 --- 003 --- 007 --- eindwerk --- informatievaardigheden --- schrijfvaardigheid --- scripties --- dissertaties --- essays --- handleiding --- literatuuronderzoek --- papers --- verhandelingen --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- bibliografie --- scriptie --- 001.81 --- 450.8 --- Bronvermeldingen --- Citeren --- Eindnoten --- Rapporteren --- Refereren --- Scripties --- Voetnoten --- S20080768.JPG --- literatuurstudie --- project --- projectonderwijs --- schriftelijke communicatie --- wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- Schrijven --- Communicatie --- 007.2 --- competenties --- hoger onderwijs --- oefeningen --- presentaties --- projecten --- refereren --- verslagen --- Informatievaardigheden --- Schriftelijke communicatie --- Scriptie --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Professionalisering --- departement Algemeen 08 --- schriftelijke vaardigheden --- Papers --- Projecten --- Paper --- Project --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|